Svenskarna har allt mer aktivitet på internet och ser man till en rad mätningar anses vi i detta land ha störst utbrett bredband. Detta visar sig inte bara genom att allt fler och allt yngre har datorkunskap, utan genom att vi i allt högre grad använder uppkopplingen i vardagen. Det är svårt att tänka sig det svenska samhället utan tillgång till internet! I och med vår aktivitet på sociala medier och webb, är det en perfekt plats för den som vill nå ut med en ny tjänst eller verksamhet. Bland de kända svenskar som gjort en stor resa finns Daniel Mühlbach vars bolag Footway nog är känt för de flesta.
Att internet blivit en plattform för alla som vill komma igång med ett företag, är inte konstigt. Det är klart billigare att komma igång på detta vis och man har inte samma initiala kostnader som för en vanlig verksamhet. Dessutom är kunderna överallt! Man är inte på något vis begränsad till de som finns i kommunen eller staden där man bor. För de som kommit långt på vägen närmar det sig dock traditionella affärer snabbt. Det är när allt kommer omkring samma utmaningar även om arenan är annorlunda.
Köp upp
Vill man granska Daniel Mühlbachs verksamheter har man tagit en rad beslut som gynnat verksamheterna. Bland annat har man snabbt börjat köpa upp konkurrenter och därmed fått nya kunder och större nätverk. Förutom detta har man sett till att vårda kundrelationerna och etablera personligare kontakt med de som handlar. Genom bra service kan man vinna stort, vilket är sant också utanför internet eller kanske i synnerhet där. Även om vi är i en digital värld är det människor i den fysiska världen som handlar. Detta kan man lätt glömma i nätbaserade företag men för de som förstår hur vi handlar, är detta en viktig faktor.
Flera viktiga punkter har uppnåtts i verksamheterna och sedan Footway gick in på börsen har åtskilligt hänt! För mer information om Daniel Mühlbach och Footway rekommenderas denna sida.